Educatie

In de afgelopen 15 jaar heb ik lesgegeven op het Montessori Lyceum in Rotterdam en het Dalton Lyceum in den Haag. Leerlingen begeleiden in hun beeldende ontwikkeling geeft me energie en maakt me creatief. De wisselwerking tussen de ideeën en de aanpak die ik aangeef en manier waarop de leerling die oppakt en eigen maakt, brengt persoonlijke en bijzondere schilderijen,  tekeningen, grafiek, foto’s, filmpjes en performances.

In mijn onderwijs carrière  heb ik me ook toegelegd op vakoverstijgende projecten. Zo heb ik met een team docenten het project Licht laten ontstaan en meegewerkt aan de tot stand koming van Arts, een samenwerkingsverband tussen de kunstvakonderwijs op het RML en het Maas en Ro theater. Ook het ontwikkelen en begeleiden van vakoverstijgende excursies naar Berlijn en Parijs behoorden tot mijn takenpakket en heb ik met veel plezier en inzet gedaan.

Op het Montessori Europe Congress 2017 heb ik met docenten van het Heltberg Plan een workshop gegeven over vakoverstijgend project onderwijs in het Montessori onderwijs.

Sinds 2017 ben ik gestart met Atelier Matser. Op deze plek werk ik zelf als beeldend kunstenaar en nodig ik mensen uit om te komen werken. Zowel volwassenen, als adolescenten en kinderen zijn welkom om met mij aan het werk te gaan. We experimenteren met diverse technieken en materialen en laten ons door de rijke kunstgeschiedenis en het hedendaagse kunstklimaat inspireren.

Daarnaast ontwikkel ik graag kunstonderwijs voor diverse doelgroepen. Zo geef ik ook lessen op locatie, zoals beeldende vorming lessen op basisscholen en rondleidingen in musea voor leerlingen in het vo en volwassenen. Deze zelfstandige bezoeken boek ik onder andere bij Boijmans van Beuningen en het Gemeentemuseum in den Haag.

Ook werk ik graag mee aan projecten over de waarde van onderwijs en educatie, zo werk ik mee aan MMtalks. Dit zijn bijeenkomsten voor Montessori docenten die elkaar inspireren met korte Talks over hun eigen lespraktijk en onderzoek.